Fira första maj med oss!

På lördag är det första maj, arbetarrörelsens främsta högtidsdag. Dessvärre blir det även i år inget traditionellt firande med demonstrationståg och torgmöte. Firandet blir istället helt digitalt med inslag från lokalt, regionalt och nationellt håll!

De lokala inslagen från Alingsås publiceras på vår FB-sida kl. 9:30. Kl. 10 tar vårt partidistrikt vid för att därefter lämna över till Stefan Löfven och det nationella firandet som går av stapeln kl. 10:30 och fortsätter ända till fram till lunch. Det nationella firandet kan ses på såväl SVT som här på Facebook och via Youtube. Samtliga firanden delas även här på vår FB-sida! Så om man blir osäker på var man hittar vad så är det bara att klicka sig in här.

Ingenting går upp mot ett gammalt hederligt fysiskt första majtåg. Men även om vi i år inte kan ses och fira gemensamt så får vi göra vårt bästa för att skapa en god första majkänsla ändå, tillsammans! Som en del av vårt lokala firande har Arbetarekommunen därför valt att skicka ut 1-majmärken till samtliga våra medlemmar. Vi hoppas att det bidrar till att skapa åtminstone lite mer trivsam första majkänsla hos er!

Följ första maj firandet på Facebook