(S) vill satsa på regionens patienter och vårdpersonal

Vi socialdemokrater lägger över 800 miljoner kronor till höjda grundlöner i vår budget. Vi ger därutöver vården ekonomiska möjligheter att klara av de höjda kostnader som väntar och löneökningar som avtalats centralt.

Så inleder vi den debattartikel som Alingsås Tidning idag publicerar, där regionråd Janette Olsson tillsammans med två av Alingsås regionpolitiska representanter; Sebastian Aronsson och Anita Hedén-Unosson redogör för lägger fram huvuddragen i vår budget.

Idag den 1/12 2020 debatteras budget för 2021 I Västra Götalandsregionens regionfullmäktige. Det är en betydligt senare och på många sätt annorlunda budgetdebatt än vanligt. Den sker helt digitalt på distans och kommer som så mycket annat att till stora delar handla om pandemin och dess konsekvenser.

Här kan man läsa debattartikeln i sin helhet: https://www.alingsastidning.se/åsikter/insändare/s-vill-satsa-på-regionens-patienter-och-vårdpersonal-1.37870315

Och här på sidan (under Vår politik) kan man läsa vårt budgetförslag i sin helhet. Gå också gärna in i våra sociala medier och stötta och dela våra inlägg!